Friday 12 December 2014

~~ SOHO aka bilik kerja ~~

Hah korang jangan bayangkan yang indah2
Sebab bilik ni x makeover lagi
Sepah nak mamfussss
Aku pun dah x tahan dah
Dok tggu laki tolong make over
Tapi dia alahaiiii bz nak mamfussss la jugak
Kadang keje sampai 24jam
Kalo x pun outstation
Bila cuti katanya dah keje terok2 time cuti nk rehat dari wat keje berat
Uhukkk mak x sggup nak tggu dah
Mula la pk nak upah adik ipar tolong kemaskan ni
Bukan apa awal bulan 1 nanti mr azim nk g umrah ngan mak n kakak dia
12 hari tu!!!
Kang balik dari umrah sambung bz lagi ntah bila nak siap bilik tu?
Sebabnya aku nak tido kat bilik tu gak time berpantang nanti
Due bulan 3 nanti



Hah tgk horror tak? Haahhaha
Ni aku amik pic dari pintu masuk bilik
Atas meja tu sebenarnya ada dua bijik mesin jahit
Kira ni bilik menjahit la
Tapi aku angkut mesin2 tu g umah membe hari tu
Ada projek menjahit sket
Lam laci tu penuh dengan fabric2 aku order from US
Beli lama dah tapi x jahit2
Masalah sayang kain hahahaha



Ni bahagian dalam
Bilik ni bentuk L
So ni sebelah laci color pink belacan tu
Asalnya banyak gila kot kotak2 dalam bilik ni
Bersusun susun tutup tingkap tu tros
Dah kira mcm bilik stor gak
Kotak2 tu sume barang mak aku
Masa mak pindah umah sume barang2 mak tumpang umah aku
Tau2 la kalo umah mak maknanya segala barang adik bradik dr zaman kecik skolah smpai ke U sume ada la uhukk
Bila dah berkotak tu tau la kan
Memang mengundang lipas!!!!!
Xnak aku nanti berpantang perang ngan lipas 
Kang dari jalan mcm jepun tetiba leh lari bila lipas munculkan diri hahahaha
So nak kemas cepat!!!!

Kotak2 tu ada dh hantar sikit kat umah adik aku
Ada yang aku soh mak aku pilih2 barang mana yang xmo guna buang je la
Aku ni jenis x suka simpan barang
Mana yang leh simpan dalam kabinet aku kuarkan
Bayangkan pinggan mangkuk saja sampai 6 7 kotak hahahaha
Kotak2 barang hantaran macam bakul2 sume tu pun sampai 6 kotak
So aku cakap kat mak aku
"Mama barang2 ni sume dah outdated dah.. Let go je la.. Tinggal lagi sorang je tak kawen lagi.. Beli lain je la"
Nasib mama setuju hihihi
Nak cakap tu kena baik2.. 
Takut nanti kecik hati pulak kan nk buang barang2 mak

Almari tu pun aku letgo kat kawan
Tapi x datang2 amik lagi sbb tengah bz
Xpe la.. Pegang pada janji so tunggu je la
Sebab ada dua katil aku nak letgo kat mudah je
Ngan rak letak dapur masak tu
Tadi aku xtahan dah aku kemas2 la sket
Bukak katil sume.. Lipat tilam susun tepi
Tarik kotak2 tu sume ngan preggy 6 bulan ni
Ingt nak tarik almari tu sekali letak kat dapo je dlu
Nak clearkan bilik nak cat
Ala kosong je almari tu.. 
Leh kot nak tarik sebab sakit jiwa sangat dah ni mengenang bilik x terbuat buat
Sekali lipas muncul!!! Uwaaaaaa
Tros la aku cabut then amik fon whatsapp adik
Soh dia bawak laki dia dtg umah weekend ni
Aku nk upah rm100 angkat barang n cat bilik tu hahaahha
Tp adik x janji sbb ada kenduri katanya
Kalo sempat dorang datang
So jom la doakan dorang sempat datang
Mak x tahan dah ni hah!!!!!

4 comments:

  1. Sis... Take care.. Preggy jgn lasak lasak...

    Nanti lepas makeover meletup cantek la...
    Meh kite pijak lipas tu...huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hani hihihihi.. Tu la dah bape hari dah sebenarnye dok tahan diri dari buat pa pe.. Hari ni plak tetiba membuak2 perasaan kikiki.. Preggy2 leh pijak lipas x? Hihihihi.. Thx for d advised heh

      Delete
  2. gila ahh rajin nasib kakut lipas ahaha

    ReplyDelete