Thursday 20 February 2014

~~ Jamuan makan nasi daging ~~

Hari ahad lepas buat jamuan makan kecil kecilan
Sebenarnya kawan masa study dulu nak datang rumah pick up congo bar dia
Kebetulan pulak satu pasangan lagi (membe study jugak) nak datang rumah dia jugak
So alang2 dia ajak terus datang umah aku
Abis tu dah kalau ramai2 datang xkan nak jamu ailio je? 
So gigihkan diri la pagi tu seawal 6 pagi tu dah duduk kat dapo
Mula2 siapkan order orang lain dulu untuk di-post-kan
Setel semua 8.30 pagi
Terus sambung buat nasi daging
Kebetulan mak mertua bagi rempah nasi daging x terbuat buat lagi
Nak buat pun berdua je nak makan kang membazir
So amik la peluang ni
Ala kacang je just tambah bawang ngan rempah sekawan je tumis2 hihi
Then masuk je beras ngan daging yang dah direbus setengah masak tanak sekali


Ni rempah yang aku guna
Sedap sedap..

Dah siap tu masak pula ayam masak cili ke tomato?
Sebab de letak tomato gak 
Hihi apa2 la
Then setel buat pulak dalca daging
(Nanti aku share link.. Ni update guna phone je)
Sedap jugak resepi dalca dia
Aku bukan jenis makan dalca2 ni
Tapi resepi ni aku suka pulak
Sebab terlupa nak beli santan so guna je santan serbuk


Kalau sapa yang nak cepat
Brand ni memang recommended!
Pukul 1 semua pun sampai
Elok la aku pun dah setel masak
Tapi x sempat mandi pun hahaha
Kiranya 7 jam la duduk kat dapo tu
Sampai nipis rasa tumit hahaha
Air asam pun suruh kawan aku je buatkan sementara aku mandi hihi


Yummy yummy yummy hihi


Semua dah kebuluran dah hahaha
Yela.. Elok2 time lunch


Aku pulak volunteer jaga budak debob ni
Geram gila kot!
Baru 4 bulan sedebab ni
Anak aku sume comel lote je sizenya hihihi
Habis di uli zikry n zidane hahaha


Ni budak ni sibok nak pegang baby
Dok sebut adik2 sambil dok main kepala baby
Nak adik yer sayang? Tunggu ek hihi


Abis makan berdessert pulak
Hidang segala kek yang ada lam peti ais
Aku ni buat kek tapi x bape makan sangat
Tengok tu zikry
Amboiii nyenyak tido atas peha papa baru hihihi
Pukul 3 lebih semua pun balik
Then tetiba hubby masuk cakap pass
Aku dah tercengang tetiba masuk umah sebut pass
Then dia sambung "pass masak nasi daging"
Wahhhh hihihi berbunga bunga jap hati hihi
Bukan selalu dia nak puji huh
Sukalah dia kan
Masak favourite dia
Nanti balik kampung leh mintak mertua lagi hihi
Ok daaa





1 comment:

  1. Terliur nyer nasi daging huhu nanti jual rempah tue teringgin gaks tp suh mak mertua masak aci x waakaka kasi alamat kami nk dtg mkn nasi daging haha

    ReplyDelete