Monday, 16 September 2013

Mertua + ibunda + mee kari

Last week family mertua dtg umah
Stay 1 week.. Sj tgk rumah br ktorg
Selalunya kalo dtg mesti mertua yg masak
Hahaha apa da menantukan.. Tetamu yg masak keh keh keh
Nk bt mcm mn.. Kalo aku yg msk mkn lewat la jawabnya..
Ketot2 melekat 24 jam.. Bgn sikit je kuar la siren
Tebal tu opkos la.. Tebal je muka ni tetamu masak hahaha
Last day mertua nk blk aku plan nk make up sket la.. Kita buat mee kari hihi
Hr tu pun kak ipar adik ipar abg ipar smue de
Tgh2 mlm bdk dh tido sediakan bahan siap2
Esok sng n cpt nk wat keje
Then seawal 7pg aku dh start msk
Sblm bdk2 bgn.. Senang sket.. Kang ada yg bergayut kat kaki ngan siren 24jam kang
Alhamdulillah sempat msk abis smua
Mee kari je la pun yg reti bt hihi
Resepi nx entry la eh

Setahun sekali je buat.. Buurrppp..

Tgh hari Mil masak udang bosau punya
Dah jdk mcm jamuan kecil kecilan plak kat umah heh


Udang masak apa ntah.. Ngan ayam panggang... Nyummm
Gemuk la hari tu hihi
Petang tu pas mertua ipar duai smua blk mama n adik aku plak dtg
Kebetulan besdei Mama so Pak Ajim soh beli kek wat surprise yeahhh

Zidane sibok nk tiup


Besdei sapa ntah ni?
Seharian dok mintak nyalakan blk lilin tu nk tiup.. Stress mak!
Makan eskem pun nk letak lilin gak


Apa ntah seronok sgt tu..
Sempat la jamu mee kari gak
Juri cakap sedap.. Smua ckp tp standard mcm chef2 masterchef tu.. Mesti ada tapinye hahaha
Sedap smua cukup tp kurang masin sikit katanya.. Baiklah chef..
:-D

2 comments:

  1. amboi mkn dgn penuh gumbira yer la gendang gendut tali kecapi kenyang perot suka ati ahaha...ahahha senasib upanya kita askar ketot melekat kat kaki ahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha kalo la leh terbang smbil memasak.. muahahah

      Delete